CUM SE DESFASOARA PROCESUL DE CHIPTUNING

In general toata operatiunea dureaza intre 30 minute si cateva ore, constand in parcurgerea mai multor etape:

1. Identificare masinii: tip motor, cod motor, putere kW/HP, numar de Km efectuati, viteza maxima atinsa, consum mediu urban/extraurban/combinat, serie ECU VW/BOSCH, versiune soft...

2. Diagnostic static si dinamic. In vederea detectarii eventualelor defectiuni existente in vehicul se efectueaza o citire a codurilor de eroare si vizualizarea catorva parametrii cum ar fi: temperatura, debit aer, suprapresiune, distributie, fum, cantitati injectate, etc...). Chestionarea posesorului vehiculului despre problemele prezente sau care au existat la motor in trecut. Se doreste luarea la cunostinta cat si eliminarea problemelor ce ar putea cauza o functionare nesatisfacatoare a chipului modificat. In decursul timpului am observat ca un posesor de autoturism este interesat de chiptuning (o marirea puterii motorului) numai in momentul in care puterea masinii este considerabil redusa din pricina unei avarii prezente !!! Deci chiptuning-ul se va realiza numai dupa ce se constata ca motorul masinii este in perfecta stare de functionare, pentru a avea un rezultat maxim. Un amanunt important de luat in seama este si stilul de condus al soferului.

3. Demontarea calculatorului de injectie de pe masina... dupa care operatia de chiptuning se va continua in laboratorul inginerului electronist. Exista si posibilitatea reprogramarii (inlocuirii) softului original si direct prin mufa de diagnostic a masini, operatie riscanta, data fiind importanta datelor ce se vehiculeaza intre masina si calculator laptop. Se prefera insa operatia de tuning clasic prin demontarea calculatorului.

4. Demontare capacului calculatorului, dezlipirea chipului cu aer cald (fara contact) de pe cablaj, citirea cipului si memorarea softului original sub forma unui fisier, dupa care are loc un scurt studiu a fisierului original prin incarcarea sa intr-un program special dedicat editarii si vizualizarii tuturor hartilor si a tabelelor in care se gasesc valorile ce urmeaza a fi modificate procentual. Au fost cazuri in care s-a dorit o putere mai mica pentru un consum mai redus. Exemplu: un 1,8T 20V 110kW/150HP consuma urban 12-14l/100Km !!! stil de mers nici "blajin" nici "nervos". Sau modificarea softului pentru a polua mai putin (in vederea omologarii RAR EURO3, mai mult pentru motoare TDI, TDI).

5. Elaborarea softului modificat. Softului original ii sunt aduse niste corectari procentuale ale factorilor cum ar fi: marirea presiunii de supraalimentare (overboost map), marirea cantitatii injectate (aceleration fuel map), modificarea avansului (advance map), modificarea raspunsului la apasarea pedalei de acceleratie (throtle response map), extensia limitarii cuplului (smoke limitation map), sume de control (chksum), etc. Fisierul rezultat reprezinta continutul viitorului CHIP. Pentru modelele foarte noi (GOLF5, TUAREG, TOURAN sau altele de genul acesta) timpul necesar tuningului este mult mai mare.

6. Programarea chipului cu varianta modificata, lipirea acestuia la loc in interiorul ECU, inspectarea lipiturilor cu aer cald, remontarea capacului calculatorului.

7. Reinstalearea ECU-lui inapoi la locul sau in automobil. Pornirea normala ca inainte de modificare, relanti mers neschimbat... Diagnostic static cu interogare coduri de eroare.

8. Testarea dinamica a vehicululuii. Primele impresii... pornire de pe loc si accelerarea pana la 100km/h, schimbare de viteza in treapta inferioara, mers constant la mai multe viteze, fum in regim de sarcina totala, diagnostic si monitorizarea valorilor OVERBOOST, FUEL, AIR-MASS.

INCERCATI-L !!! UN TEST SPUNE MAI MULT DECAT 1000... DE CUVINTE

In cazul in care va decideti sa efectuati un chiptuning "definitiv" sau o proba a sa, in vederea evaluarii acestuia, va puteti adresa telefonic sau prin e-mail.

PENTRU ORICE ALTE INFORMATII SUNATI LA: 0722.586.055

E-mail: critron@yahoo.com